شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

ساعت دماسنج
+ علي ابن ابراهيم به سند خود از حضرت صادق ( ع ) روايت نمود که فرمود : رسول اکرم ( ص ) فرمودند : وقتي مرا به آسمان بردند ، داخل بهشت شدم . قصري از ياقوت سرخ ديدم ، از بس روشن و صاف بود از درون آن بيرونش پيدا بود و دو تالار از دُر و زبرجد داشت. به جبرئيل گفتم : اين قصر براي کيست؟ گفت: براي کساني که نيکوکارند و خوش گفتارند، و دائم روزه بوده و به فقرا اطعام کنند و وقتي همه خوابند و در خواب فرو رفته اند
شب زنده دارند و به ذکر حق مشغولند. اميرالمومنين ( ع ) به رسول اکرم ( ص ) عرض نمود: آيا از امت کسي قادر به انجام اين اعمال هست؟ در جواب گفتند: يا علي نزديک من بيا . نزديک حضرت رفت . فرمود: مي داني گفتار و کردار نيکو چيست ؟ گفتنِ سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر.مي داني منظور از هميشه روزه بودن چيست ؟ کسي که تمام ماه رمضان را بدون آن که يک روزِ آن را افطار کند ؛ روزه بدارد.
مي داني اطعام يعني چه ؟ هر کس براي عائله خود در تلاش معاش باشد و کسب کند و نگذارد چشم افراد عائله اش به اموال مردم باشدو سربار مردم نشود. مي داني شب زنده داري يعني چه ؟ کسي که بين نماز مغرب و عشا نخوابد . چون يهود و نصاري و کساني که مانند آنها هستند ميان مغرب و عشا مي خوابند.( تفسير جامع تاليف حضرت آيت الله علامه حاج سيد ابراهيم بروجردي ص 130-131 )
ساعت دماسنج
تفكر ديني
رتبه 75
21 برگزیده
496 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله فروردين ماه
vertical_align_top