90/8/6
5:58 ع
زمان و مکان صلوات فرستادن :
1- در ابتدای نامه نوشتن
2- هنگام ذبح کردن حیوانات
3- در ابتدا و انتهای دعا خواندن
4- در ابتدای خواندن صیغه عقد
5- در هنگام بوئیدن گل و خصوصا گل محمدی
6- بعد از اتمام نمازهای یومیه و مستحبی
7- در ابتدا و انتهای غذا خوردن
8- هنگام دیدن صورت پدر و مادر
9- هنگام داماد یا عروس کردن فرزند
10- هنگام ورود به منزل و دیدن همسر و فرزندان
11- پس از شنیدن نام مبارک رسول خدا (ص)
12- در ابتدای هر کار ابتدا با نام خدا و سپس با صلوات
13- هنگام عبور از بارگاه پیامبر اعظم (ص)
14- هنگام عبور از کنار بارگاه معصومین (ع) و عبور ازکنار مساجد
یا حق
فضایل صلوات :
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : معادل است با تسبیح ، تحمید ، تحلیل و تکبیر.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب استجابت دعا می شود .
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب حصول رضای حق تعالی است.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب آمرزش گناهان است.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب محو گناهان است.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب راحتی جان کندن است.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب ایمنی ازعذاب دنیوی و اخروی است.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب ثقل میزان یوم القیامه است.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب نورانیت صراط آخرت است.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : مجب نجات از دوزخ است.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب دخول در دارالسلام و جنت است.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب ایمنی او از هول قیامت است.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب وجوب شفاعت ختمی مرتبت است.
صلوات بر محمد و آل محمد (ص) : موجب محشوریت با محمد و آل محمد (ص)است.
یا حق
90/8/6
4:57 ع
به راستى آیا جوانى که همیشه به دنبال چشم چرانى است، مى تواند مدّعىِ عاشقى باشد؟!
عاشق کسى است که در راه رضاى معشوق، از هر چه دارد بگذرد و چشم از همه، جز جمال محبوب ببندد.
عاشق نه تنها از خواب و خوراک، بلکه از غریزه ى جنسى و خواسته هاى قلبى خویش نیز
غافل مى شود و جز یاد معشوق به کسى نمى اندیشد; اما جوانى که در پارتى هاى
شبانه با دختران و پسران است و در کوى و خیابان و... دل به عشق بازىِ این و آن سپرده است،
آیا چیزى جز شهوت و هوس مى داند؟!
«موریس مترلینگ» مى گوید:
عشق در تمامى موجودات وجود دارد، ولى درک آن تابع شرایطى است که تا آن شرایط جور نشود
امکان آن وجود ندارد ... بعضى آن را منحرف مى کنند و ندانسته به صورت تمتّع از لذّات، مصرف
مى نمایند و هیچ از حقیقت آن برخوردار نمى شوند.[1]
بدون تردید گسترش و عادى سازى روابط دختر و پسر، هیجان ها و التهاب هاى جنسى را فزونى
خواهد بخشید و تجربه هایى را برایشان میسّر ساخته، لذت هاى زودگذرى را فراهم مى آورد.
با تکرار این صحنه ها هوس جانشین عشق، تنوّع طلبى به جاى وفادارى، و دلِ هر جایى و
سیرى ناپذیر جایگزین دلدادگى و تعهّد مى شود.
هر که خود را رایگان و ارزان به این و آن بفروشد، معلوم مى شود از بازار قیمت انسان بى خبر است.
هر کسى هم که زود عاشق شود و مرتّب
معشوق عوض کند، معلوم است که عشق را به بازى گرفته یا خودش بازیچه ى هوس شده است.
بازى گر و بازیچه بودن، هر دو، مایه ى شرمندگى است. باید درباره ى مرز میان عشق و هوس بیش تر اندیشید.[2]
عشقى که نه عشق جاودانى است بازیچه ى شهوت جوانى است
عشق آیینه ى بلند نور است شهوت ز حساب عشق دور است.[3]
«کارون هورناى» در بیان فرق میان محبّت واقعى و ابراز علاقه اى که ناشى از احتیاج به جلب محبّت
و براى کمبودهاى روحى است مى گوید:
فرق بین عشق، و نیاز به جلب محبّت، آن است که در عشق، احساس دوستى و محبّت بر
همه چیز مقدم است; در حالى که در نیاز به جلب محبّت، همواره نیاز به رفع تشویش درونى
مقدم است. بسیارى از این نوع روابط بین انسان ها گر چه اساسش سود جویانه است، مع ذالک
ماسک عشق و دل بستگى به چهره مى زنند به همین جهت یکى از مشخّصات عشقِ حقیقى، پایدار بودن
احساس محبّت مى باشد.[4]
بنابراین عشقِ جنسى و هوس پرستى که به قول «ویل دورانت»[5] آغاز آن با ترشّحِ غددِ جنسى
و پایان آن ارضاى شهوتِ زودگذر جسمانى است، هرگز نمى تواند تعهّدآور بوده و مایه ى پایدارى
روابط انسانى; به ویژه زندگى زناشویى باشد.
جوانان پرظرفیّت، با نامه ى «فدایت شوم» و «برایت مى میرم» و «اگر تو نباشى من هیچم»،
خود را نمى بازند. پشت این نگاه هاى مسموم و محبّت هاى فریبا، درّه هاى هولناک و شب تیره و
بدبختى هول انگیزى نهفته است. فقط کافى است نورافکنى بیندازیم و عمق این تیرگى هاى
وحشتناک اما به ظاهر زیبا و پر جلوه و رنگارنگ را بنگریم.
منابع:
[1]. موریس مترلینگ، عقل و سرنوشت، ج 3، ص 146.
[2]. جواد محدثى، نگاه تا نگاه، ص 7.
[3]. نظامى گنجوى.
[4]. عصبانى هاى عصر ما، ص 138 و 139.
[5]. لذات فلسفه، ص 214.
90/8/3
11:38 ع
ای کاش مردم ندای (هل من ناصر ینصرنی) را لبیک می گفتندیکی از
شیوه های یاری امام (عج)امر به معروف و نهی از منکر است ،مهم ترین رسالت
مدیران خانواده به خصوص مردان این است که امکانات و ثروت کافی علمی و معنوی
را در راه حاکمیت ارزشهای اسلامی و ابدی و هدایت خانواده به سوی خوشبختی ماندگار و حقیقی تامین کند.
پس خوب است امر به معروف و نهی از منکر را از خانواده شروع کنیم.
خداوند در سوره نساءآیه ی 75 فرموده اند :چرا در راه خدا و نجات مستضعفان از
مردان و زنان و کودکانی که در اسارت ستمگران فریاد نجات می دهند و از خدا رهایی خود
را آرزو می کنند به جنگ و قیام نمی پردازید.
دیرگاهی پیش بود که صدای گلایه علی (ع)در حد فاصل کوفه و شام برخاست.
آن هنگام که مالک اشتر و عمار و ذوالشهادتین، یعنی یاران صدیق علی (ع) به شهادت رسیده بودند
و علی تنها مانده بود .سئوالی که جوابی در پی نداشت .
روزها برآمدند و شبها فرو رفتند. روزگار دیگری آمد. روزی به بلندای روزگار،
««عاشورا!این ندا هم زمانی بر آمد که « ؟ هل من ناصر ینصرنی »»
آیا جواب سؤالی بدان عظمت، سئوالی که زمین و زمان، فرشتگان و ملایک برای جوابش
هروله می کردند، همین بود؟ نه ! نبود !
و از همین رو بود که علی جوابش را از محراب با فرق خونینش گرفت و حسین بر سر نیزه !
آن روزگار گذشت و امروز، روزگار دیگری است. امروز نیز روز امام دیگری است. اما همچنان
همان سئوال باقی است :- کجاست یاریگری که به یاری امامش بشتابد؟ و جواب نیز همان !
سکوت ! خجلت ! غلفت ! ترس !
دیگرگاهی است که هر روز ندایی در صحن دل شیعیان می پیچد :کجاست یاریگری که به
یاری مهدی بشتابد و ما همچنان چشمان شرمزده و گنهکار، اما مشتاقمان را به زمین
دوخته ایم. سر به جانب دیگری گردانده ایم و دستانمان را به کار دنیا مشغول داشته ایم !
او در پس پرده می ماند تا آنگاه که مالک ها، عمارها، حبیب ها و ابوالفضل هایش
را پیدا کند. هیچ با خود فکر کرده ایم که امروز هم ندای أین مثل مالک،
أین عمار، أین ذوالشهادتین علی (ع)از حنجره فرزندش مهدی (عج)در فضا طنین انداز است !
هیچ با خود فکر کرده ایم که امروز مهدی (عج) بیش از هر کس دیگر،
در انتظار منتظران واقعی خویش است ؟!هیچ با خود فکر کرده ایم که آیا این ندای حضرت را
پاسخ دهنده ای هست؟ افسوس که پاسخ دهندگان بسیار اندکند.افسوس که اگر شیعیان واقعی علی (ع)
اندک نبودند، فرزندش در پرده غیبت باقی نمی ماند.علی (ع) در محراب مسجد کوفه طنین انداز شد،
« فزت و رب الکعبه » آری، آن هنگام که ندای چشمانش نگران چنین روزهایی بود.
«أنا المهدی » روزهایی همچون امروز که زمان بی تاب ظهور فرزندش و مکان بی قرار شنیدن ندایش
می باشد. آیا او را جوابگویی هست؟شیعیان علی !درک این حقیقت را به کدامین لحظه واگذارده ایم؟
فرصت ها از دست می رود. شاید از هنگام ظهور اندکی بیش نمانده باشد !
لحظه ها از دست رفت،
عمرما بر باد رفت
هر که مرد راه هست !! یا علی !
90/8/1
10:38 ع
انجیل لوقا
پس شما نیز مستعد باشید ? زیرا در ساعتی که گمان نمی برید پسر انسان می آید .
انجیل لوقا باب 12 ? شماده 40
زلزله های عظیم در جایهای و قحطیها و وباها پدید می آید و چیزهای هولناک و علامات
بزرگ از آسمان ظاهر شد …..
و دلهای مردمان ضعیف خواهد کرد از خوف و انتظار آن وقایعی که بر ربع مسکون ظاهر
می شود و آنگاه پسر انسان را خواهد دید که بر ابری سوار شده ? با قوت
و جلال عظیم می آید . انجیل لوقا ? باب 21
زبور داود
هان بعد از اندکی زمانی شریر نخواهد بود و اما حلیمان ? وارث زمین خواهند شد و از
فراوانی سلامتی متلذذ خواهند گردید … صالحان ? وارث زمین خواهند بود و در آن
تا ابد سکونت خواهند نمود و عاقبت شریران منقطع خواهند شد . زبور داود ? مزمور37
کتاب اشعیای نبی
روح خداوند بر او قرار خواهد گرفت و خوشی او در ترس از خداوند خواهد بود …..
مسکینان را به عدالت ? داوری خواهد کردو به جهت مظلومان زمین ? به راستی حکم خواهد نمود ……
گرگ با بره سکونت خواهد داشت و پلنگ با بزغاله خواهد خوابید و گوساله با شیر و
پرواری باهم زندگی می کنند و طفل کوچک آنها را خواهد راند و گاو خرس خواهد چرید …….
و در تمام کوه مقدس من ? ضرر و فساد نخواهند کرد ? زیرا که جهان از معرفت خداوند
پر خواهد بود ? مثل آبهایی که دریا را می پوشاند. کتاب اشعیای نبی ? از کتاب مقدس ? باب 11
کتاب مذهبی زردشتیان
جاماست از قول استادش زردشت خبر می دهد : پیش از ظهور سوشیانس ( نجات دهنده دنیا ) ?
پیمان شکنی و دروغ و بی دینی در جهان رواج می آید و مردم از خدا دوری جسته ? ظلم
و فساد و فرومایگی آشکار می گردد . و همینها نیز اوضاع جهان را دگرگون ساخت ? زمینه
را برای ظهور نجات دهنده ? مساعده می گرداند . از کتاب موعود ? به نقل از کتاب
زند و هومن ? یسن ? صفحه 25
کتاب مذهبی هندوها
پس از خرابی دنیا ? پادشاهی در آخر الزمان پیدا می شود که پیشوای خلایق باشد
و نام او منصور باشد و تمام عالم را بگیرد و به دین خود آورد و همه کس را از مومن و
کافر بشناسد و هر چه از خدا خواهد بر آید . کتاب دید . کتاب آسمانی
هندوها دور دنیا تمام شود به پادشاه عادلی در آخر الزمان که پیشوای ملائکه و پریان
و آدمیان باشد و حق و راستی با او باشد . کتاب باسک ? از کتابهای آسمانی هندوها
کتاب مذهبی بودائیان
در کتاب دادنک از قول بودا نقل می کند : بعد از آن که مسلمانی به هم رسید ?
در آخر ? میان عالم از ظلم و فسق و گناه و ریای زاهدان و خیانت امینان و حسودی
بخیلان و عمل نکردن دانایان به دین جز نام او نماند . پادشاهان و پیشوایان و رئیسان ?
بی رحم و ظالم شوند? رعیت بی انصاف و نافرمان و متقلب شود و همه در خرابی نظم دنیا
بکوشند و همه جا را کفر و ناسپاسی فراگیرد ? آن وقت دست راستین جانشین ممطا
( یعنی محمد پیغمبر اسلام ) ظهور کند و خاور و باختر عالم را بگیرد آدمیان را به راه
خوبیها رهبری کند . او فقط و تنها ? حق و راستی را قبول می کند و بس.
پیام رسان
من کلا دلم میخواهد همه آدمهایی که با من در ارتباط هستن دست به دست هم بدن تا جامعه ای با نشاط و آگاه والبته امام زمانی داشته باشیم